Friday 1 September 2017

Exponentiell Glidande Medelvärde Matlab Kod


Med hjälp av MATLAB, hur kan jag hitta 3-dagars glidande medelvärde för en viss kolumn i en matris och lägga till det glidande medlet till den matrisen jag försöker beräkna det 3-dagars glidande medlet från botten till toppen av matrisen jag har gett mig Code. Given följande matris a och mask. Jag har försökt att implementera conv-kommandot men jag får ett fel Här är det kommandot conv som jag har försökt använda på den andra kolumnen av matris a. Den utmatning jag önskar ges i Följer matrisen. Om du har några förslag, skulle jag verkligen uppskatta det Tack. För kolumn 2 i matris a, beräknar jag 3-dagars glidande medelvärde enligt följande och placerar resultatet i kolumn 4 i matrisen a jag omdämnde matrisen a som ÖnskadUtgång för illustration Den 3-dagars genomsnittet av 17, 14, 11 är 14 3-dagars genomsnittet av 14, 11, 8 är 11 3-dagars genomsnittet av 11, 8, 5 är 8 och 3-dagars genomsnittet av 8, 5, 2 är 5 Det finns inget värde i botten 2 rader för den 4: e kolumnen eftersom beräkningen för 3-dagars glidande medel börjar vid Botten Den giltiga utgåvan visas inte förrän minst 17, 14 och 11 Förhoppningsvis är det här meningsfullt Aaron 12/12 kl. 1 28. 28. Det generellt skulle hjälpa till om du skulle visa felet I det här fallet gör du två saker fel . Först måste din konvolution divideras med tre eller längden på det rörliga genomsnittet. För det andra märker du storleken på c Du kan inte bara passa c till ett typiskt sätt att få ett rörligt medelvärde skulle vara att använda samma. Men det gör inte Ser ut som vad du vill. Istället är du tvungen att använda ett par linjer. Jag har i huvudsak en mängd värden som denna. Den ovanstående matrisen är översimplifierad, jag samlar 1 värde per millisekund i min riktiga kod och jag måste bearbeta Output på en algoritm skrev jag för att hitta den närmaste toppen före en tidpunkt. Min logik misslyckas eftersom i mitt exempel ovan är 0 36 den riktiga toppen, men min algoritm skulle se bakåt och se det sista numret 0 25 som toppen, Eftersom det sänker till 0 24 före det. Målet är att ta dessa värden och appl Y en algoritm till dem som släpper ut dem lite så att jag har mer linjära värden, dvs jag tycker att mina resultat är kurva, inte jaggedy. Jag har fått veta att man tillämpar ett exponentiellt glidande medelfilter till mina värden. Hur kan jag göra Detta Det är verkligen svårt för mig att läsa matematiska ekvationer. Jag hanterar mycket bättre med kod. Hur bearbetar jag värden i min matris och tillämpar en exponentiell glidande genomsnittlig beräkning för att till och med utföra dem. Skal den 8 februari 12 på 20 27. För att beräkna en Exponentiell glidande medelvärde behöver du behålla en delstat och du behöver en inställningsparameter Detta kräver en liten klass om du använder Java 5 eller senare. Inställning med sönderfallsparametern du vill ha kan ställa in bör vara mellan 0 och 1 och använd sedan Genomsnittet att filtrera. När du läser en sida om någon matematisk återkommande är allt du verkligen behöver veta när du gör det till kod, att matematiker gillar att skriva indexer i arrays och sekvenser med prenumerationer. De har några andra noteringar också, vilket hjälper inte Men t Han EMA är ganska enkel eftersom du bara behöver komma ihåg ett gammalt värde, inga komplicerade statliga uppsättningar krävs. Svarade den 8 februari 12 på 20 42. TKKocheran Ganska mycket Är det inte trevligt när saker kan vara enkla Om du börjar med en ny sekvens får du en ny Averager Observera att de första villkoren i den genomsnittliga sekvensen kommer att hoppa runt lite på grund av gränseffekter, men du får även de med andra glidande medelvärden. En bra fördel är dock att du kan pakka den glidande genomsnittliga logiken in i medelvärdet och experimentera utan Förstyrrar resten av ditt program för mycket Donal Fellows Feb 9 12 på 0 06. Jag har svårt att förstå dina frågor, men jag kommer att försöka svara anyway.1 Om din algoritm hittat 0 25 istället för 0 36, så är det Fel Det är fel eftersom det förutsätter en monotonisk ökning eller minskning som alltid går upp eller alltid går ner, Om du inte vill ha det genomsnittliga ALLA dina data, är dina datapunkter --- som du presenterar dem --- olinjära. Om du verkligen vill hitta Maximalt värde mellan två punkter I tid skära sedan din matris från tmin till tmax och hitta max av den subarray.2 Nu är konceptet för glidande medelvärden mycket enkelt att föreställa mig att jag har följande lista 1 4, 1 5, 1 4, 1 5, 1 5 Jag kan släta ut det genom att ta medeltalet av två nummer 1 45, 1 45, 1 45, 1 5 Observera att det första numret är genomsnittet av 1 5 och 1 4 sekund och första siffror den andra nya listan är medelvärdet av 1 4 och 1 5 tredje och andra gamla lista den tredje nya listan i genomsnitt 1 5 och 1 4 fjärde och tredje och så vidare kunde jag ha gjort det tre eller fyra år, eller n Observera hur dataen är mycket jämnare En bra Sätt att se glidande medelvärden på jobbet är att gå till Google Finance, välj ett lager försök Tesla Motors ganska flyktiga TSLA och klicka på technicals längst ner i diagrammet Välj Flytta genomsnittet med en given period och Exponentiell glidande medelvärde för att jämföra deras skillnader. Exponentiell glidande medelvärde är bara en annan utarbetande av detta, men vikter de äldre data mindre än de nya uppgifterna är Ett sätt att förspänna utjämningen mot baksidan Vänligen läs Wikipedia-posten. Så det här är mer en kommentar än ett svar, men den lilla kommentarrutan var bara för liten lycka till. Om du har problem med matte kan du gå Med ett enkelt rörligt medelvärde istället för exponentiellt. Således får du de sista x-värdena som är de sista x-termerna dividerat med x Otestad pseudokod. Observera att du måste hantera start - och slutdelarna av data eftersom det klart kan du inte medge de senaste 5 termerna När du befinner dig på din andra datapunkt Det finns också effektivare sätt att beräkna denna rörliga genomsnittliga summan summan - äldsta nyaste, men det här är att få konceptet vad som händer across. answered 8 feb 12 på 20 41. Exponential Moving Average - EMA. BREAKING DOWN Exponentential Moving Average - EMA. De 12 och 26-dagars EMA-erna är de mest populära kortsiktiga medelvärdena, och de används för att skapa indikatorer som den glidande genomsnittliga konvergensdiversensen MACD och den procentuella prisoscillatorn PPO Generellt , 50 och 20 0-dagars EMAs används som signaler för långsiktiga trender. Trader som använder teknisk analys hittar glidande medelvärden som är mycket användbara och insiktsfulla när de tillämpas korrekt men skapar kaos när de används felaktigt eller är felaktigt tolkade. Alla de glidande medelvärdena som vanligtvis används i teknisk analys är av Deras natur, nedslående indikatorer Följaktligen bör slutsatserna från att tillämpa ett glidande medelvärde till ett visst marknadsdiagram vara att bekräfta ett marknadsförflytt eller att indikera dess styrka. Mycket ofta, när en glidande genomsnittlig indikatorlinje har gjort en förändring för att reflektera Ett viktigt steg på marknaden har den optimala marknaden för marknadsinträde redan passerat. Ett EMA bidrar till att lindra detta dilemma i viss utsträckning. Eftersom EMA-beräkningen lägger mer vikt på de senaste uppgifterna, kramar prisåtgärden lite snävare och reagerar därför Snabbare Detta är önskvärt när en EMA används för att härleda en handelsinsignal. Interpretera EMA. Liksom alla glidande medelindikatorer är de mycket bättre Lämpad för trender marknader När marknaden har en stark och hållbar uppgång kommer EMA-indikatorlinjen också att visa en uptrend och vice versa för en nedåtriktad trend. En vaksam näringsidkare kommer inte bara att uppmärksamma EMA-linjens riktning utan även relationen Av förändringshastigheten från en stapel till nästa. När prisåtgärden för en stark uppåtgående börjar fläta och vända, kommer EMA: s förändringshastighet från en stapel till nästa att minska till dess att indikatorn Linjen flattar och förändringshastigheten är noll. På grund av den släpande effekten, vid denna punkt eller till och med några få barer innan, bör prisåtgärden redan ha reverserat. Det följer därför att observera en konsekvent minskning i förändringshastigheten hos EMA Kan själv användas som en indikator som ytterligare kan motverka det dilemma som orsakas av den eftersläpande effekten av att flytta genomsnittliga användningar av EMA. EMA används ofta i samband med andra indikatorer för att bekräfta betydande marknadsrörelser a Nd att mäta deras giltighet För handlare som handlar intradag och snabba marknader är EMA mer tillämpligt. Oftast använder handlare EMAs för att bestämma en handelsförskjutning. Om en EMA på ett dagligt diagram visar en stark uppåtgående trend, är en intraday-handlare S strategi kan vara att endast handla från långsidan på en intradagskarta.

No comments:

Post a Comment